Szkoła Podstawowa w Nowym Żmigrodzie

Szkoła Podstawowa i Gimnazjum im. bł. ks. Władysława Findysza - Męczennika w Nowym Żmigrodzie

Ostrzeżenie
  • JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 62
Jadłospis

Jadłospis (104)

poniedziałek, 14 maj 2012 16:36

Wycieczka do Trójmiasta

Napisane przez

Klasy III na ostatnią swoją wycieczkę wyruszyły do Trójmiasta. Dołączyli do nich chętni uczniowie z klas drugich i pierwszych gimnazjum. Opiekunami byli wychowawcy klas trzecich – pani Małgorzata Tłuściak, pani Katarzyna Jurkowska, pan Stanisław Zoła oraz pani Anna Majka i pan Antoni Hućko.

Wyjechaliśmy o 0:00 w nocy z niedzieli na poniedziałek (6/7 maja 2012). Przed południem zdołaliśmy dotrzeć do miasta Mikołaja Kopernika – Torunia – w którym urodził się i spędził młodość. W mieście tym oglądaliśmy zabytkowe spichlerze, kamienice, kościoły.

Jednym ze znaków rozpoznawczych Torunia jest Krzywa Wieża. Jeśli stanie się tyłem pod wieżą, dotykając jej całym ciałem i wyciągając ręce przed siebie, możemy sprawdzić czy człowiek jest grzeszny. Usiłowały to zrobić dwie nasze koleżanki (nie zdradzimy które). Obie straciły równowagę przy Krzywej Wieży, więc możemy uznać, że grzesząJ.

Kolejnym charakterystycznym znakiem tego miasta jest postać Mikołaja Kopernika. W domu, w którym mieszkał znajduje się muzeum, a na Starym Mieście stoi pomnik astronoma.

Koniecznie trzeba też wspomnieć o piernikach. Legenda mówi, że siostra zakonna – Katarzyna piekła pierniki w kształcie swojego medalika. Działo się to, gdy panował głód, więc w pośpiechu Katarzyna nie dopilnowała wypieku i 6 pierniczków skleiło się. Siostra uratowała miasto od głodu, a pierniki o tym kształcie zostały nazwane „Katarzynki”.

Następnym punktem wycieczki był Malbork. Spacerowaliśmy po wielkim zamku Krzyżackim. Pan przewodnik opowiedział nam wiele ciekawostek związanych z tym miejscem.

Około godziny 17 dojechaliśmy do hotelu, który znajdował się bardzo blisko Głównego Miasta, więc po obiadokolacji poszliśmy na spacer.

Nazajutrz, zaraz po śniadaniu spotkaliśmy się z panią przewodnik, która oprowadziła nas po Gdańsku. Zaczęliśmy od Głównego Miasta i położonych w pobliżu kamieniczek. Ważnymi elementami były Ratusz, na którego szczycie znajduje się sylwetka króla Zygmunta oraz najbardziej charakterystyczny symbol miasta – fontanna z Neptunem. Byliśmy na Zielonym Moście i przechodziliśmy przez Zieloną Bramę, a jeszcze wcześniej przez Złotą Bramę. Widzieliśmy piękną ulicę Mariacką, która kończy się Kościołem Mariackim. Wyszliśmy w nim na wieżę aż po 406 schodkach, jednak warto było się namęczyć, żeby zobaczyć Gdańsk z góry. Później udaliśmy się w stronę Stoczni Gdańskiej. Obok postawiono Pomnik Poległych Stoczniowców, aby uczcić osoby, które zginęły w strajkach w 1970r. Następnie statkiem popłynęliśmy na Westerplatte, gdzie przypomnieliśmy sobie historię początku II wojny światowej.

Nie moglibyśmy jadąc do Trójmiasta nie zobaczyć morza z bliska, więc udaliśmy się na plażę. Niby to tylko dużo piasku i jeszcze więcej wody, ale wszystkim bardzo się podobało. Po wyzbieraniu wszystkich możliwych muszelek i wytrzepaniu piasku z butów musieliśmy wracać do hotelu.

Trzeciego dnia wycieczki ruszyliśmy poza Gdańsk. Wcześniej jednak zobaczyliśmy z bliska stadion na Euro 2012 – PGE Arenę oraz pojechaliśmy do Katedry Oliwskiej. Wysłuchaliśmy dwudziestominutowego koncertu na słynnych organach.

Zwiedzanie Gdyni rozpoczęliśmy od Akwarium Gdyńskiego. Chyba największe wrażenie zrobiła anakonda i niewinnie wyglądające piranie. Następnie zwiedzaliśmy okręt wojenny – ORP Błyskawica. Mogliśmy zejść pod pokład i zobaczyć znajdujące się tam urządzenia oraz wystawy. Po zrobieniu pamiątkowych zdjęć wyruszyliśmy do Sopotu. Spacerowaliśmy tam po molo, a pan pilot wycieczki utopił swój identyfikator. Podczas tego spaceru wsłuchiwaliśmy się w szum morza, bo następnego dnia czekał nas wyjazd.

Ostatni dzień zaczął się bardzo wcześnie, bo przed godziną 4 rano musieliśmy wyjechać z Gdańska. Po drodze zatrzymaliśmy się w miejscowości Konewka, w nnktórej znajduje się bunkier z II wojny światowej. Potem zwiedziliśmy 66 Pułk Lotniczy w Tomaszowie Mazowieckim. Weszliśmy tam do symulatora lotów „Klaudia”, wysłuchaliśmy wykładu pana majora na temat lotnictwa. Wszystkim bardzo podobał się pokaz broni. Trzech żołnierzy w pięknych mundurach prezentowało nam trzy rodzaje broni, którą można było dotknąć, potrzymać, a nawet zaimprowizować strzał (bez amunicji oczywiście). Pozwolono nam wejść do śmigłowca i na wieżę kontroli lotów. Trafiliśmy również na krótki wykład meteorologii. Na koniec udało nam się zobaczyć skaczących spadochroniarzy, a wcześniej pokazano nam sprzęt potrzebny do skoków.

Artykuł powstawał w trakcie drogi powrotnej. Miło było wspomnieć wszystkie miejsca, w których byliśmy. Cieszymy, że udała nam się pogoda – było słonecznie i dosyć ciepło (a w Nowym Żmigrodzie podobno padał deszcz). Chociaż zmęczeni zwiedzaniem i wieczornymi rozmowami, jesteśmy bardzo zadowoleni. To była jedna z najlepszych wycieczek, jakie pamiętamy i niestety ostatnia dla klas trzecich, które niedługo będą musiały się pożegnać z naszą szkołą. Chcieliśmy bardzo podziękować nauczycielom za zorganizowanie tej wycieczki.

wtorek, 10 kwiecień 2012 08:13

Stół Wielkanocny

wtorek, 27 marzec 2012 16:54

Witaj wiosno

Witaj wiosno!

21 marca uczniowie nauczania zintegrowanego powitali długo oczekiwaną wiosnę. Wszyscy uczniowie mieli w tym dniu na sobie coś zielonego, a w ręce każde dziecko trzymało zielony balonik. Klasa była udekorowana wiosennie, nie zabrakło również słomianej kukły – marzanny, symbolu odchodzącej zimy.
    Na wstępie pani Alicja Nawracaj przeprowadziła krótką pogadankę, w trakcie której zadawała uczniom pytania  i zagadki związane z wiosną, na które wszyscy wspaniale odpowiadali. Następnie każda klasa przedstawiła część artystyczną, były to: inscenizacje, wiersze, piosenki. Cały czas panowała radosna atmosfera, a wszyscy uczniowie z dużym zaangażowaniem odgrywali swoje role.
    Za wspaniałe występy poszczególne klasy otrzymały dyplomy, a przewodniczący klas poczęstowali wszystkich cukierkami.

wtorek, 27 marzec 2012 13:35

Wycieczka klas pierwszych do Krempnej 2012

Wycieczka do Krempnej

Dnia 21 marca 2012r. klasy pierwsze wraz z panią mgr Anną Majką i panią mgr Agnieszką Machowską udały się na wycieczkę do Magurskiego Parku Narodowego. W programie było m.in.: poznanie historii parku.  Uczniowie dowiedzieli się, że park powstał w 1995 roku, zajmuje powierzchnię 194,39 km kwadratowego, gdzie pod ochroną ścisłą jest 24,08 km kwadratowego. Uczniowie obejrzeli film o górach i wysłuchali opowieści o zwierzętach i roślinach żyjących i chroniących na obszarze parku. Na zajęciach edukacyjnych rozwiązywali ciekawe zadania na temat tego jak można chronić swoje otoczenie przed człowiekiem, tak aby człowiek i zwierze czuli się bezpiecznie, uczniowie tworzyli tez różne plakaty o ochronie przyrody. Pani Kasia Gładysz pomagała w tych zadaniach i tłumaczyła to, co było niezrozumiałe. Na końcu uczniowie obejrzeli wystawę motyli znanego fotografa. Wycieczka bardzo nam się podobała i mamy nadzieje, że za rok znów tam pojedziemy i będziemy się dobrze bawić.

wtorek, 20 marzec 2012 18:47

Lekcja wychowawcza inaczej - z policją

Lekcja wychowawcza inaczej

Dnia 19 marca 2012r. naszą szkołę odwiedzili policjanci. Podczas lekcji wychowawczej rozmawiali z uczniami szkoły podstawowej i gimnazjum. Spotkanie klas pierwszych gimnazjum poprowadził pan Robert Zoła. Policjant poruszył temat agresji w szkole, kradzieży, paserstwa, używek, bezpieczeństwa na drodze oraz dnia wagarowicza. Przestrzegł nas przed uciekaniem z zajęć lekcyjnych, przed spożywaniem alkoholu i innych środków uzależniających. Uczniowie z uwagą wysłuchiwali co ma do powiedzenia pan policjant. Spotkanie minęło w mgnieniu oka, wszyscy obecni uczniowie zapewne zapamiętają udzielone tam rady na bardzo długo.

niedziela, 04 marzec 2012 11:26

Wycieczka do Regietowa

Kulig w Regietowie

W poniedziałek 27 lutego uczniowie szkoły podstawowej wzięli udział w wycieczce do Regietowa. Miejscowość ta znana jest z największej w Europie hodowli koni huculskich. Podczas wycieczki dzieci mogły zobaczyć stajnie, budynek treningowy i pokój osiągnięć stadniny. Konie huculskie są bardzo często wykorzystywane w filmach. Konie z Regietowa wzięły udział m.in. w filmach "Ogniem i mieczem" i "Bitwa Warszawska". Główną atrakcją wyjazdu był kulig. Dzieci i opiekunowie usiedli w 6-osobowe sanie zaprzężone w parę koni i jechali malowniczą, zimową trasą. Pogoda dopisała, było mroźno, ale słonecznie. Kulig trwał 45 minut. Potem, w karczmie dzieci ogrzały się i zjadły pieczoną kiełbasę. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z pobytu w Regietowie. Organizatorką wycieczki była Pani Małgorzata Bobula.

środa, 22 luty 2012 13:20

Studniówka 2012

Napisane przez

Studniówka Gimnazjum - 18 lutego 2012 r.

Zgodnie ze szkolną tradycją 18 lutego odbyła się w naszej szkole studniówka klas trzecich gimnazjum. Dyrekcja szkoły, przewodnicząca RR i przewodniczący SU przywitali wszystkich zebranych i po słowach „Poloneza czas zacząć” uczniowie pięknie zatańczyli ten tradycyjny taniec. Wszyscy prezentowali się doskonale w odświętnych strojach, w błysku fleszy i pięknie przystrojonej sali.
Każdy nauczyciel otrzymał w podziękowaniu różę, a wychowawcy klas trzecich bukiety kwiatów. Następnie wszyscy udali się na przepyszny obiad.
 Po obiedzie były tańce, zabawy min.: kaczuszki, chusteczka haftowana, pociąg.

Uczniowie zamawiali piosenki dla wychowawców, nauczycieli, koleżanek i kolegów.
Mimo głosów sprzeciwu zabawa musiała się zakończyć.
Mamy nadzieję, że wszyscy będą wspaniale wspominać studniówkę 2012 przez długi czas.